Plaatsen - inbouwen veiligheidsgordels

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
Plaats reactie
Theo Overduin
Site Admin
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-06-2011 19:38

Plaatsen - inbouwen veiligheidsgordels

Bericht door Theo Overduin » 30-06-2012 07:07

Wie heeft ervaring met het naderhand inbouwen van veiligheidsgordels in je Heckflosse? Hebben alle types hiervoor al de aansluitmogelijkheden zowel in de B-stijl, de kokerbalken links en rechts en op de vloer in het midden (cardantunnel)? Of moet je toch nog hier en daar gaan lassen? En zijn er nog andere dingen waar je rekening mee moet houden?
Ik hoor het graag.....
Ik heb een W110, 190 Dc, bouwjaar 1965 met een doorlopende voorbank. Zo'n Flosse gaat natuurlijk niet snel maar zelfs met zo'n auto kun je zonder gordels toch rare klappen maken en veiligheid is mij toch ook wel veel waard. Das Beste oder nichts, nietwaar!

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 30-06-2012 12:42

't is een Benz Theo..........is dus gewoon voorbereid :wink: voor zowel voor- als achterin
Zie hier de Einbauanleitung:
http://www.dbdepot.de/data/service/sich ... 10_111.jpg
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Hans 111
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-01-2014 21:41

3puntsgordels

Bericht door Hans 111 » 12-08-2014 21:19

Vandaag 3punts rol gordels ingebouwd, B stijl 2bevestigingspunten voorbereid op verschillende hoogte dus, eenvoudig door de bekleding even te demonteren, tunnel achter links en rechts.
Volgens mij in principe voorbereid op 2 punts gordels, in de jaren 60 bestond de 3 punts niet? Dus op de dorpels achter de voorbank of stoelen zit niks, gewoon met een beugeltje en forse revet door de vloer achter de bank of stoelen monteren, gaat perfect
Komt het nu niet dan komt het later....

Plaats reactie