Hangende kont

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 11-11-2012 11:16

30 of 60 dagenkaart is denk ook geen top oplossing, deze hadden we vroeger ook.
Juist vanwege alle rompslomp is ie omgezet naar de nu geldende regeling.
Maar selectief is ie wel natuurlijk, en voor heel veel mensen zal gelden dat ze maar een paar dagen per jaar met hun klassieker rijden.
Maar goed, ik hoop dat de FEHAC in de besluitvorming (en daarmee wij dus ook) wordt betrokken.
In elk geval gloort eer weer hoop.
Groet, Henk

NB: "De hangende kont" begint een heel breed item te worden :o))

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 14-11-2012 19:12

60 dagen kaart is eigenlijk ook niets...............moet ik er nog 3 auto's bij kopen om het jaar rond te kunnen rijden.
Pffff, en ze moeten allemaal onderhouden worden. Dat wordt me toch echt iets te veel hobby dan.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

remy walet
Forumgebruiker
Berichten: 213
Lid geworden op: 13-01-2012 23:15

gas

Bericht door remy walet » 20-11-2012 23:00

marcel er kan nu lpg in ,hangt de kont weer een stukje

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 07-11-2014 22:11

He Marcel, je begon dit onderwerp met LPG en met verzwaarde veren.
Van beide heb ik niet begrepen dat die er inzit(ten).
Ik denk dat ik mijn achterveren ook moet vervangen, dus heb jij dit al gedaan, en hoe?
Groet, Henk

NB: kwam dit item lezend ook weer het verhaal van mijn startmotor tegen :o)) nou dat is dus inmiddels gefikst!

Jan ten Brinke
Forumgebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-04-2012 15:24

Bericht door Jan ten Brinke » 08-11-2014 08:53

Hallo Henk
Bij Herman in Elburg op de TD een manier gehoord om de grote veren makkelijk te vervangen. Je maakt de brug waar de veer op staat aan de voorkant los, let op de spanning van de veer. Zet er voor alle zekerheid een krik onder. Dan kun je de brug naar beneden trekken en de veer er zo tussen uit halen. Het rubber en de nieuwe veer plaatsen, en met een krik de brug weer om hoog brengen. Dus geen veerspanners of iets dergelijks nodig. succes

Jan

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 08-11-2014 09:33

Hoi Jan, klopt dat heb ik ook gehoord.
Maar ik denk dat je dan ook de schokbreker nog moet losmaken, want die houd dat asdeel tegen.
Daarom hecht ik veel waarde aan iemand die dat al is zo, of op andere wijze gedaan heeft.
Het is zaak om van te voren goed in te schatten waar je aan begint, en,,, ik ben van nature misschien een beetje te voorzichtig, het is ook niet mijn vak he :o)

Groet, Henk

Jan ten Brinke
Forumgebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-04-2012 15:24

Bericht door Jan ten Brinke » 08-11-2014 12:22

volgens mij staat die er helemaal los van, die brug kan los van de schokbreker draaien. Heeft een eigen bevestiging punt op de as. Kan het nu niet na kijken, de Benz staat bij de plaatwerker om het spatbord in order te maken.

RolandvanKeekem
Site Admin
Berichten: 6
Lid geworden op: 30-10-2014 09:11

Montagemethode achterveren ivm doorzakkende achterkant

Bericht door RolandvanKeekem » 02-02-2015 12:45

In het werkplaats-handboek staat op blz 32-5/1 en 2 dat de schokbreker er beslist aan moet blijven zitten (veiligheid?) en dat het verwijderen en aanbrengen van de veren met een dubbele veerklem moet gebeuren.

Is het een idee om het doorzakken wat te compenseren met een hogere afstelling van de veren?
Maar wie weet hoe het nu zit met de hoogte afstelling van de veren?
Hoe kies je de diktes van de oplegrubbers en hoe kan je de veren plaatsen aan de hand van de gemerkte kleuren wit, rood en blauw?
Het handboek geeft hier geen uitsluitsel over.
Wat is praktisch?
NHR Ledenadministratie

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 05-02-2015 11:24

Hoi Roland, staat je "kont" wat te laag?
Ik vindt het ook lastig om de juiste keuze te maken voor de veren, maar ik heb er maar voor gekozen om verzwaarde veren te nemen, die moet ik er nog wel onder plaatsen.
Ik denk niet dat ik de veren vervang met een veerspanner, ook niet met die proffesionele met die schotels, dat zou op zich denk ik wel werken, maar de vakgarage doet het door de schooren/stuts/ (shubstrebe) te laten zakken aan het voorste bevestigingspunt, aan die "tepel" dus die aan de onderkant van het chassis zit.
Als die aan de voorkant los is kan die schoor zover zakken dat de veer er tussen uit te nemen is.
Hoe het met de hoogte van de kont dan precies uitpakt blijft een punt.
Maar ik vind het persoonlijk geen gezicht als de kont te veer doorhangt.
(en niet alleen bij auto's natuurlijk :o)).
Laat je anders een beetje voorlichten, bij een vak garage, die hebben er in elkgeval meer ervaring mee hoe een en ander uitpakt Roland.
Ik kan je Erik v/d P maar ook Cor de Jong wel aanbevelen, of natuurlijk Herman Scutte!
Groet, Henk

Plaats reactie