electra schema's

Alle vragen over elektra aan je wagen. Plaats hier vragen over elektronica/verlichting, kabelbomen e.d.
Plaats reactie
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

electra schema's

Bericht door Henk Lith » 01-06-2017 09:43

Wie heeft echt bruikbare electra schema's van de w111, van de 200D en de 200 zijn ze er wel, maar niet van de 220 modellen.
Misschien heeft ooit iemand ze gezien of zelf opgetekend.
Groet, Henk Lith

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 03-06-2017 00:26

Hoi Henk,

Zie blz 400 t/m 404:
https://www.dropbox.com/s/lt25h9lb3d4b6 ... 3.pdf?dl=0

Groeten, Marcel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 03-06-2017 17:33

Hoi Marcel, hoe is het, ben je alweer een beetje gewend om recht(s) te rijden? :lol:
Marcel, bedankt voor je link, heel interessant, ik had deze al een keer van jou gekregen trouwens, daar staan een aantal knullige electra schema's in.

Punt is echter dat je daar in ziet dat de bobyne gevoed wordt uit de contactschakelaar, en de spanning via de weerstand wordt aangelegd.
Maar daar zie je niet uit dat tijdens starten even de volle accuspanning wordt geschakeld op de bobyne.

Als jij nog een keer in de gelegenheid bent Marcel kan jij dan eens meten welke spanning tijdens draaien van de motor op de bobyne staat, CQ welke spanning er over die voorschakelweerstand valt, dus gewoon tijden stationair of zo.
Groet, Henk, en nog bedankt he voor de link.

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 05-06-2017 15:49

Gaat goed hoor met me, met jou ook?
En helemaal geen probleem om weer rechts te rijden, weer helemaal gewend. Ik ga eigenlijk ieder jaar wel een keer naar Engeland dus ben het wel gewend om af en toe eens aan de andere kant van de weg te rijden. Het was nu wel voor de eerste keer met de Flosse, normaal gesproken ga ik met m'n T3 campertje. Maar omdat we nu een appartement hadden en maar met z'n tweeen gingen konden we mooi met de Benz. Was wel erg fijn hoor, lekker cruisen met de Flosse door de country side en over de boulevard.
Appartement bevond zich in een sjiek straatje in Brighton, was dus een goed gezicht die Flosse voor de deur . :D
Afbeelding (Zie de duck tape op de lampen)

Onlangs is de Flosse weer ter keuring geweest, inclusief een steekproef door RDW. Dus werd dus 2 keer binnenstebuiten gekeerd. Maar, weer met vlag en wimpel geslaagd voor de APK.
En omdat de APK regels per 1 mei 2018 veranderen was dit hoogstwaarschijnlijk de laatste keer :D
Afbeelding

Van elektriek heb ik helemaal geen verstand. Ik zag inderdaad in het schema een voorschakelweerstand zitten, maar die heb ik helemaal niet.
Heb toch maar even de spanning voor je gemeten bij stationair draaien op klem 15 van de bobine: 13 Volt.

Groeten, Marcel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 06-06-2017 23:19

Leuk Marcel, om met zo'n auto door Engeland te rijden.
Je kan er dan alleen maar overdag mee rijden, je kan geen licht voeren begrijp ik? vanwege de andere lichtbundel.

Toch merkwaardig Marcel dat jij dan weer geen serie weerstand hebt, volgens de schema's komt dat ontbreken van die weerstand alleen voor bij de vier cilinders zo te zien.
Bedantk voor het meten, je hebt dan nagenoeg de boordspanning op de bobyne staan.
Merkwaardig is ook dat je boordspanning aan de lage kant is, alhoewel dat voor een deel veroorzaakt kan worden door de spannings val over de bedrading naar de bobyne.

Groet, Henk

Pierre
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-03-2012 22:10

schema's 220

Bericht door Pierre » 11-06-2017 22:43

dag Henk,

Mocht je nog op zoek zijn naar een schema, ik heb er verschillende: 220b - 220sb 1e uitvoering, 220b - 220sb 2e uitvoering,220b 3e uitvoering, 220sb 3e uitvoering, 220seb 1e uitvoering, 2e uitvoering3e uitvoering en nog 2 coupé's,
en een lijstje met kleuren en vertaling van de lettercodes. Wat zoek je precies?
groet, Pierre
Mercedes 250(280)se coupe 1966, Audi 100 Coupé S 1971, 1976, Jensen Interceptor EFI 1972, Toyota Supra 1986

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 12-06-2017 09:35

Hoi Pierre, Wat ik zoek is de juiste elektra scema's, wat ik heb en wat ook iets naar boven te zien is zijn die schematische schema's om zo te zeggen.
Ik vraag me af of deze ook werkelijk 100% compleet zijn.
Kan je mij anders een voorbeeldje sturen van wat jij hebt gevonden (of gemaakt)
Groet, Henk

Vince
Forumgebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11-03-2017 13:56

Letters en codes ?

Bericht door Vince » 20-07-2017 23:55

Dag Pierre,

Ik heb vandaag mijn fabriekskaart van mijn 220SEb coupe uit 1962 per e-mail ontvangen en ik ben erg benieuwd naar de betekenis ervan.
Kan jij me misschien verder helpen hiermee ?
Er staan opties (dat denk ik althans) op van nummer 45 t/m 68.
Op mijn kaart staat een 1 onder nummer 49, een 5 onder nummer 51, een 1 onder nummer 53 en een 1 onder nummer 64.
Lakkleur is 356 en interieurkleur is 206 en het productienummer is 130.
Of heb je misschien een link waar deze informatie zo te vinden is ?

Ik hoor het graag van je,

Groeten,

Vincent
Don't ask yourself if it's a long road,
ask yourself if it's a good journey

Vince
Forumgebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11-03-2017 13:56

Bericht door Vince » 08-08-2017 21:40

Ik heb al een link gevonden, waar veel info vandaan te halen is.

https://www.mbspares.com.au/Information/DataCards.aspx

Groeten, Vincent
Don't ask yourself if it's a long road,
ask yourself if it's a good journey

Plaats reactie