Najaarsrit

Plaats hier vragen of reacties op activiteiten
Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Najaarsrit

Bericht door Zwart » 05-10-2013 00:46

Voor degenen die morgen gaan toeren: Heel veel plezier!

Misschien leuk om na afloop een paar foto's en wat tekst te plaatsen :D

Ik zou graag meetouren maar m'n vooras ligt er onderuit en die wil ik er morgen weer proberen onder te krijgen.
Afbeelding
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 09-10-2013 20:38

Hoi Marcel, hoe is het gegaan met de vooras?
Je kan in elk geval niet zeggen dat er geen hond kwam opdagen :o)

Groet, Henk

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 10-10-2013 21:30

Haha, ja de hond, die loopt altijd om me heen als ik aan het sleutelen ben.

Maar het is gelukt hoor met de vooras. Fotostripje?

Reden dat de vooras er onderuit moest was een verdwenen bout welke de onderste draagarm hoort vast te houden. Ik hoorde hem knallen op de snelweg......ai, wat had er kunnen gebeuren....maar niet aan denken.
Afbeelding

Andere reden was dat m'n rubbers nodig aan vervanging toe waren
Afbeelding

Alles losgemaakt, veren eruit gehaald en de as laten zakken.
Afbeelding

Verschil tussen oude rubbers en nieuwe:
Afbeelding

Ook maar gelijk de motorsteunrubbers vervangen want die waren ook aan vervanging toe:
Afbeelding

De nieuwe rubbers:
AfbeeldingAfbeelding

Met een paar stukken draadeind de veren er weer tussen gekregen. Schiet niet zo op zo maar ging wel lekker beheerst:
Afbeelding

Nieuw bouten en rubbers gemonteerd:
Afbeelding
En met wat hulp de as weer omhoog gekrikt en vastgezet:
Afbeelding

Zonder as en weer met as:
AfbeeldingAfbeelding

Ik heb wel de exenterbouten voor aan de bladveren gemerkt zodat ik ze in dezelfde stand kon terugzetten. Hij stuurt nu wel weer recht maar ik laat hem toch binnenkort maar even uitlijnen. Kan nooit kwaad, alles is immers los geweest.
Is toch wel duidelijk merkbaar al dat nieuwe rubber. Bonkt niet meer als ik wat te hard over drempels rij, rijdt nu weer lekker soepel :D
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 10-10-2013 22:32

Wel jammer overigens dat er niemand verslag doet van de najaarsrit.

Zal wel komen omdat het sowieso niet druk is op dit forum. Toch wel jammer nietwaar?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 10-10-2013 23:12

mooie waardevolle bijdrage Marcel!
Ik moet nog eens even goed bestuderen welke bout er nu afgebroken is, en die bouten natuurlijk controleren aan mijn Heckflosses!

Van de najaars rit heb ik ook niets meer gehoord, ik was er zelf niet bij helaas.
Maar klopt er is helaas maar een klein select groepje binnen de Heckflosseclub die ook de weg naar het forum weet te vinden.
Ik blijf het forum ook steeds weer promoten, ook bij nieuwe leden.
Maar helaas geeft maar een par procent van de nieuwe leden reactie op het forum

Groet, Henk

(NB1; Geeft die hond een lekkere kluif Marcel, en van mij nog een pootje :o) )

(NB2; Ik zie inmiddels welke bouten er afgebroken zijn Marcel, van de onderste veerpoot bevestiging, vreemd dat zo iets er afknalt, de andere drie zaten er nog in dan?
De andere kant kan je misschien wel preventief vervangen.
En wat voor bout heb je gebruikt ter vervanging?
Je kan er niet zomaar een bouwmarkt bout indraaien natuurlijk)

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 11-10-2013 13:19

Misschien was hij niet gebroken maar losgetrild. Lijkt mij eigenlijk meer waarschijnlijk. Wel vreemd en vooral eng dat er zoiets gebeuren kan.

Ik heb in ieder geval van beide kanten alle bouten vervangen, 8 stuks dus, voor hoge sterkte imbusbouten en nu voorzien van borgmoeren. Bouten heb ik inderdaad niet bij de bouwmarkt gekocht
Natuurlijk zal ik ze nu in de gaten houden maar kan me niet voorstellen dat ze nu nog lostrillen of afbreken.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 15-10-2013 20:37

Ik lees het ook met veel interesse!

Die joghurt-beker rubbers van de vooras heb ik bij mijn 230S ook eens vervangen, dit lukt net met de as ingebouwd.

Wel raar dat zo'n bout van de vooras zo afbreekt... moet onder spanning gestaan hebben...

Met die bladveren heb ik ook ooit flink zitten vechten. Mijn 230S had servo en moest dus flink wat naloop ingesteld hebben, dat lukte niet echt.
Ik heb nog overwogen om bladveren van de 300SEL 6.3 in te bouwen (deze zijn korter omdat de vooras van deze wat verder naar voren staat).

Ik vind je auto erg leuk, mooe kleur dat horizonblauw. Ik had ooit een 200D/8 in die kleur. Was vroeger ook echt een populaire kleur.

ik ben ook niet bij de rit geweest, de 200 staat trouwens even stil momenteel, iets afgebroken in het schakelmechanisme. komt binnenkort weer goed.
Mathieu

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 17-10-2013 20:46

Ze schijnen inderdaad ook te verwisselen te zijn zonder de hele as uit te bouwen, dit had ik al eens gelezen op een duits forum.
http://forum.mercedesclub.de/board1-tec ... orderachse :wink:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 19-10-2013 08:48

Yep daar sta ik ook bij ;-)

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 19-10-2013 12:52

was niet zo moeilijk te raden dat jij dat was, zoveel Mathieus uit Nederland met een Heckflosse zullen er niet zijn.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Plaats reactie